Corie Rose Soumah is a Canadian composer (QC) currently based in New York. She is interested in shaping fractured and reconstructed sound components through hyper-collages and visceral physical gestures. Her approach is characterized by a keen interest in the interweaving of multiple aesthetic and sonic elements from the perspective of Afro-diasporic geologies. She explores these textures through the overlay of different acoustic mediums as well as electronic and analog technologies.

Soumah works have been performed by an extensive number of ensembles and performers such as Instruments of Happiness, FluxHypercube, Ekmeles, Paramirabo, Sixtrum, Contemporary InsightNew Music Concerts, Orkest de Ereprijs and Wet Ink. Her works have also been featured at the 24th Young Composer Meeting, Fontainebleau Schools of Music and Fine Arts, Festival Musica, MATA festival, soundSCAPE festival,  highSCORE festival and Domaine Forget. Her works have been performed in Canada, the U.S, France, Germany, the Netherlands and Italy.

Recent and upcoming collaborations include a piece for saxophones, electronics and shells performed by Antonin Bourgault and Erin Rogers, a new commission by Le Nouvel Ensemble Moderne (NEM) as part of the 2025 Forum and collaboration with ensembles PinkNoise as well as Longleash trio.

Soumah is currently pursuing a Doctoral degree in composition at Columbia University. She completed a BMus degree in composition from the Conservatoire de musique de Montréal. Her mentors include Zosha Di Castri, George Lewis, Marcos Balter, Georg Frederich Haas, Annie Gosfield, Michel Tétreault, Nicolas Gilbert and Jimmie Leblanc.

Corie Rose Soumah est une compositrice canadienne (QC) présentement basée à New York. Elle s’intéresse au modelage de composantes sonores fracturées et reconstituées par le biais d’hyper-collages et de gestualités physiques viscérales. Sa démarche s’inscrit dans un intérêt marqué pour l’imbrication de multiplicités esthétiques et sonores sous une perspective de géologies afro-diasporiques. Elle explore ces textures au travers une superposition de différents médiums acoustiques tout comme de technologies électroniques et analogiques.

Soumah a été jouée par divers ensembles dont Instruments of Happiness, Flux, Hypercube, Ekmeles, Paramirabo, Sixtrum, Contemporary InsightNew Music Concerts, Orkest de Ereprijs et Wet Ink. Ses pièces ont été aussi présentées dans le cadre du 24th Young Composer Meeting, les écoles d’art américaines de Fontainebleau, Festival Musica, MATA festival, soundSCAPE, highSCORE et au Domaine Forget. Ses œuvres ont été interprétées au Canada, aux États-Unis, en Allemagne, en France, aux Pays-Bas et en Italie.

Des collaborations récentes et à venir incluent une pièce pour saxophones, électroniques et coquillages pour les saxophonistes Antonin Bourgault et Erin Rogers, une commande pour le Nouvel Ensemble Moderne (NEM) dans le cadre du Forum 2025, une collaboration avec l’ensemble PinkNoise ainsi que le trio Longleash.

Soumah effectue présentement un doctorat en composition (DMA) à Columbia University. Elle est titulaire d’un diplôme d’études supérieures en composition (baccalauréat) du Conservatoire de musique de Montréal. Ses mentors incluent Zosha Di Castri, George Lewis, Marcos Balter, Georg Frederich Haas, Annie Gosfield, Michel Tétreault, Nicolas Gilbert et Jimmie Leblanc.